SpäťÚvodINFORMÁCIE - KOMENTÁRE › Zamestnanecký prieskum PULSE SURVEY sa blíži

Zamestnanecký prieskum PULSE SURVEY sa blíži

9.apríl 2019 / oprášené z webu

Opäť sa blíži. Zamestnanecký prieskum našej spokojnosti - Pulse Survey. Opakovane mu venujeme pozornosť aj na našom webe a apelujeme na ľudí, aby ho vyplnili.
Aby ho vyplnili pravdivo.
Aby sa nemuseli za svoje odpovede hanbiť, aby sa pod ne nebáli podpísať, aby si nevšímali sprosté reči kohokoľvek, kto ich od úprimného a pravdivého vyplnenia odrádza, či naopak, núti ich do vyplnenia neúprimného.

Napríklad na tomto linku a na tomto linku si môžete pozrieť naše ironické 'odporúčanie na vyplnenie' z apríla a októbra 2017. Aby sa ľudia zobudili. V roku 2015 sme zase priniesli aj grafické medzinárodné porovnanie našej 'výnimočnosti' a našej slovenskej spokojnosti, nech sa vo firme deje čokoľvek zlé a alarmujúce.

Dnes otvoríme tému textom z novembra 2018, z plagátu v budove na Jarabinkovej ulici v Bratislave. Nabudúce sa k otázkam vrátime z iného uhlu pohľadu. Verím, že sa ľudia medzičasom (aj vplyvom vyjednávania PKZ na budúce obdobie) trocha prebudili. Ozaj?

 


Text uverejňujeme v plnom znení, prešiel len drobnými štylistickými úpravami. Redakcia sa nemusí stotožňovať s celým obsahom článku. Meno autora textu nepoznáme.



'Snažte sa vyplniť prieskum tak, aby sme nemuseli znova vypĺňať akčné kroky', takto 'pozval' vlani do prieskumu jeden z manažérov.

Tomu sa povie zvrhlosť. Pretvárka, klamstvo v priamom prenose. Nielen dotyčného 'manažéra', ktorý sa pod 'pozvánku', či 'návod na vyplnenie' podpísal. Je to zároveň pretvárka celej firmy, všetkých jej zložiek, celej 'kultúry' v nej... Je to otvorejná výzva klamať, aby bol pokoj. Nová kultúra? Na zvracanie... 

Čítajme teda text z vlaňajška opäť, fakt odporúčam neprebehnúť po tých vetách len tak narýchlo, ale prečítať si ho pozorne a zamyslieť sa...


Ak si nájdete čas na vyplnenie tohtoročného Pulse Survey, bolo by dobré sa nad otázkami trochu zamyslieť. Pre firmu, ale hlavne pre nás, zamestnancov, je dôležité, aby sme na otázky odpovedali pravdivo a poskytli vedeniu pravdivý obraz o tejto spoločnosti. Prieskum je naozaj anonymný, takže sa nemusíme báť odpovedať pravdivo a otvorene. A aj keď tomu už mnohí z nás neveria, chcel by som zdôrazniť, že zmena je možná vždy, len musíme pre ňu aj všetci niečo urobiť. Preto by som chcel poprosiť všetkých, aby sa prieskumu určite zúčastnili a aby na otázky neodpovedali s úmyslom 'všetko vľavo, nech nám dajú pokoj', ale aby sme otázkam pristupovali štýlom 'ak toto tí hore uvidia, snáď sa niečo konečne zmení'. Dajme zmene (aspoň malú) šancu, prosím.
 

►Ako sa cítite v našej spoločnosti?
Pravdepodobne je táto otázka na začiatku zámerne, je to psychologický trik. Kvôli ochrane osobnej integrity majú ľudia prirodzenú tendenciu odpovedať na takéto otázky (bez prípravy) kladne. Na konci prieskumu, počas ktorého sú ľudia nútení preberať detailnejšie reálny život vo firme, by mohla byť odpoveď negatívnejšia. Skúste ju vyplniť ako poslednú.

►Som hrdý/á na značku Telekom.
Samozrejme, že som hrdý. Veď tu pracujem. Ale keď si predstavím, čo sa všetko skrýva za vonkajším pozlátkom, čo zákazníci nevidia - naozaj som hrdý na to, ako pracuje tento stroj vnútri po tým pozlátkom?

►Našu spoločnosť by som odporučil/a ako skvelé miesto, kde sa zamestnať.
No, vzhľadom na to, koľko ľudí ešte musíme prepustiť, aby (vraj) akcionári boli spokojní, by sme snáď žiadnemu naozaj dobrému kamarátovi neodporučili, aby sa tu zamestnal. Či?

►Rozumiem zmenám, ktoré sa dejú v rámci našej spoločnosti.
Pokiaľ by niekto mal tendenciu odpovedať kladne na túto otázku a myslí si, že rozumie zmenám, ktoré sa tu dejú, bolo by super, keby zorganizoval nejaký míting, aby tomu porozumelo aj tých zvyšných 99,99% firmy.

►Stratégiu Deutsche Telekomu viem ostatným jasne vysvetliť.
Na zamyslenie dávam fakt, že v minulom prieskume odpovedali dosť negatívne na otázku hlavne ľudia zo stratégie. Pripomínam, že zvyšovanie EBITDA a plošné prepúšťanie čo najviac zamestnancov bez ohľadu na ich potrebnosť (len musíme splniť číslo, ktoré sme dostali) nie je oficiálna stratégia DT. Aj keď si to mnohí myslia.

►V mojom tíme zodpovedá pracovné vyťaženie požiadavkám na kvalitu vykonávanej práce.
Pri odpovedi na túto otázku by sme nemali upadnúť do stereotypu 'vzhľadom na možnosti odvádzam najkvalitnejšiu prácu, ako sa len dá'. O tom tá otázka nie je. Sme predsa technologický líder a chceme poskytovať prémiové služby. Mám teda dostatok kvalitného HW/SW vybavenia a dostatok času, aby som poskytoval zákazníkom prémiové služby? Nie 'najlepšie, ako sa vzhľadom na možnosti dá', ale naozaj prémiové?

►Môj pracovný čas mi umožňuje udržiavať rovnováhu medzi súkromným (rodinou, záľubami) a pracovným životom.
Pre tých, čo majú pružný pracovný čas, by toto asi nemal byť problém. Pokiaľ si ale (ne)dobrovoľne k oficiálnemu času pridávame (ne)platené nadčasy, tak treba odpovedať ozaj podľa skutočnosti.

►V našej spoločnosti mnáme dostatok príležitostí pre vzdelávania a technologický rozvoj.
Kedy bolo naposledy odborné školenie, čo by som ozaj potreboval? To, čo bolo také drahé, že sa nám nezmestilo do zníženého budgetu? Už je to roky? Naozaj? Vlastne, keď si porobím prácu, tak sa môžem vzdelávať aj individuálne v pracovnom čase. Literatúry je dosť. Kedy som vlastne bol v stave, že mám dokončenú prácu a mám čas na vzdelávanie?

►Naša spoločnosť podporuje najnovšie formy vzdelávania.
Máme T-univerzitu, takže ak niekto potrebuje zlepšiť svoje zručnosti v MS Excel, dá sa to pomerne ľahko. Okrem excelu je tam množstvo naozaj užitočných kurzov. Akurát je to do tej Prahy z východu trochu ďaleko.

►Podľa mojich skúseností digitálne platformy/nástroje (napr. YAM, WebEx, Sharepoint) uľahčujú výmenu nápadov, vytváranie kontaktov, zdieľanie vedomostí a spoluprácu v našej spoločnosti.
Čo je Sharepoint? Čo je YAM? Kedy naposledy fungoval WebEx? Nástroje, ktoré nefungujú, mi asi ťažko môžu uľahčovať prácu. Nezamieňajte si, prosím, túto otázku s hypotetickekou 'keby všetky nástroje fungovali, uľahčili by mi prácu?'

►Za vynaložené úsilie a výsledky svojej práce dostávam od zamestnávateľa primerané uznanie.
Zvýšenie miezd o 20EUR (2017), zvýšenie miezd o 25EUR (2018). Nepodliehajme klamu, že oproti predavačkám v Tescu zarábame stále dosť, takže by sme mali byť spokojní. Sme technologický líder, máme snahu určovať trend smerovania telco trhu, musíme sa porovnávať so spoločnosťami, ktoré do tohto segmentu patria. IBM, Microsoft, Google - naozaj zarábame tak dobre ako v týchto spoločnostiach? Zarábame aspoň toľkko ako platia Swan, O2, Orange?

►V našej spoločnosti veríme, že firma bude rásť.
V roku 2017 sme boli jediná spoločnosť (v porovnaní ST, Orange, O2, Swan Mobile), ktorej klesli výnosy. Výrazne. Už dlho je našou nosnou a jedinou témou šetrenie. Všade, kde sa nedá. Poznáte firmu, ktorá začala rásť a predbehla všetkých konkurentov tak, že neinvestovala, šetrila a hromadne (bez auditu potrebnosti pracovného miesta) prepúšťala?

►Rozumiem tomu, čo je potrebné pre to, aby naša spoločnosť rástla?
Aj keď mnohí z nás si vedia predstaviť, čo by mali urobiť, aby táto firma rástla, smerujeme naozaj k tým potrebným zmenám, ktoré by nám ten rast umožnili?

►Podporujem aktívnu a otvorenú medzinárodnú spoluprácu.
Samozrejme. Bolo by super, keby sme otvorene diskutovali o direktívach, ktoré chodia z Nemecka a mohli aktívne participovať na zmenách. Radiť Nemcom, čo majú robiť lepšie, aby nám potom sem-tam mohli potom poslať nejaké peniaze z ich zisku. To by bolo naozaj výborné a takúto spoluprácu asi podporuje každý.

►Vďaka komunikácii zo strany môjho nadriadeného mám dostatok informácií o tom, čo sa deje v DT skupine v Európe.
Kedy sme naposledy dostali akúkoľvek informáciu o dianí v DT skupine? Nielen od nadriadeného, ale myslím tak všeobecne. Nemohlo to byť tak dávno, určite si na niečo spomeniem. Či?

09.11.2018 / 09.04.2019 - NN/dl

ANKETOVÉ OTÁZKY

Počet návštev 2066597
Počet loginov 99935